vineri, 13 martie 2009

comunismul si credinta





Sa traim bine, traim, traim, dar sa stim cum sa traim. Mereu deschideam ochii doar in fata raului, primeam suturi dupa suturi pana cand astmul si nu numai, mi-a aratat cat de putin timp am,. Nu stiu daca am reusit sa realizez tot ce mi-am propus, o mica parte dar uneori zilele ma doboara, ma inchid in ecoul lor si ajung sa plang, plang omule! Plansul nu m-a ajutat ci greselile pe care le-am facut, suturile primite, injuraturile, comentarile si indiferenta. Suntemm egositi pt ca asta ne protejeaza dar nu ne salveaza de prostie, suntem ignoranti caci comunismul nu a murit, uram pt ca in fiecare din noi arde cenusa trecutului de la 45 incoace... Prostia si ura ne-a adus pe toti in aceiasi oala, copii nostrii au uitat sa mai fie inocenti, i-am lasat acasa si i-am invatat sa fie ca noi, adulti in jungla societatii. Nu mai treb sa mentionez de curentul emo, de mess, de fetele de 10 ani care incearca sa fie domnisoare elegante si ajung sa fumeze in spatele scolii sau sa isi taie venele pt ca este la moda. Sa fim seriosi cati ne gandim la ce conteaza, si mai grav oare stim ce conteaza?
Intotdeauna mi-am spus ca cel mai putin vizibil lucrusor e cel mai imporatant, de multe ori ma gandeam la lucruri marete, la palnuri care imiplicau valori mult prea inalte si am ajuns ca peste ani sa descopar, ca oamenii conteaza, ca nimicul este Totul! ca mangaierea pe care o oferim aproapelui face cat toti banii din lume, ca dragostea nu are cuvinte ci se simte, ca noi suntem atat de mici si ca fara EL nu putem trai. Multi ma vor contrazice dar aici va trebui sa argumentez si sa spun ca Dumnezeu exista in copacii pe care ii privim indiferenti, in reusitele noastre, in esecuri, in flori, in cuvinte, in simtiri, in interior cat si in exterior. Pana ce nu esti lovit nu IL CUNOSTI PE DUMNEZEU, abia atunci cand esti la pamant inseamna ca EL te iubeste. Intotdeauna egoisti cerem mult, atunci cand raspunsul nu apare Il negam, ne revoltam si ajungem iar la El. Biserica a uitat ce inseamna credinta, usile i s-au inchis in dec 89 , azi nu au ramas decat glasurile eroilor cazuti la datorie. Dumeneze nu este stapan, el ne cearta, ne loveste cu tarie si apoi ne coboara pe ultima scara, deja ne sperie, e prea autoritar nu? EU NU MA TEM!
Daca ti-ai gasit credinta in icoane, in matanii in slove pe care nu le intelegi dar le repeti ca papagalul atunci intraba-te unde e credinta? Eu l-am gasit pe EL PRIN rugaciunea libera si prin rugaciunea inimii, nu cred ca un nume ma ajuta in fata LUI, sau ma ridica in ochii lui. Stiu doar ca doctrina ortodoxa sau alta confesiune nu ma apropie de EL, ci ruga libera in camaruta mea, pe strada, in inima si mintea mea. A vorbi cu Dumnezeu inseamna a vorbi cu tine si a-i intelege pe ceilalti. 'cu tine doamne inebunesc si fara tine sunt nebun'', spunea Emil Cioran, ei bine multi spun ca Cioran a fost un ateu pana la capat, TUtea spunea ca CIORAN ESTE CEL MAI MARE CREDINCIOS, . Ei bine cu cat ne revoltam, ii cerem explicatii, il alungam, il pizmuim cu ata credem,, Cioran ca si noi de altfel il cauta pe dumnezeu, se revolta, despica firul in patru, se temea de vid, caci vidul era in sufletulu lui, pana cand la sfarsitul vietii il gasea pe Dumnezeu in Indreptarul patimas. Un personaj pe care il admir este Richard Wrumbrand, multi l-au numit comunist, cei drept a fost dar pana in momentul in care a primit prima biblie, de ce ortodocsii nu predica din biblie? Ei bine din ateu convins Richard Wrumbrannd a devenit pastor si incerca sa salveze sufletele celor cazuti in inchisorile comuniste. Din mica lui bucata de paine isi construise un cod prin care sa ii ajute pe detinuti sa Il cunosaca la randul lor pe Dumnezeu, multi s-au intors la EL, MULTI AU MURIT PT SIMPLU FAPT CA SLUJEAU CUVANTUL LUI! Avem marturii peste tot, dar ocupati ne raportam la bunuri si valori, adica poemni in bani, prosopae, alimente pe care sfintii parinti le vor arunca la animale, cand prin cuvinte ne salvam pe noi si pe cei pe care ii iubim.Comunisti nu vom mai fi in momentul in care invatam sa ca libertatea e in rugaciunea pe care o rostim.

Niciun comentariu: